FAQ

Enkel personen waarvoor de kredietcommissie van Personal Bike Lease een positief advies geeft kunnen een fiets leasen bij Personal Bike Lease. Indien dit als positief geëvalueerd wordt zal je de contracten ter ondertekening van Personal Bike Lease ontvangen. Pas nadat alle formaliteiten in orde zijn zal je een mail van Personal Bike Lease ontvangen met de getekende contracten en een link om de levering van je fiets te plannen.
Zodra alle contractuele documenten ondertekend zijn ontvangt u een link waarin u een transport kan inplannen. De fiets wordt op locatie geleverd.
De levering van je fiets is de startdatum van het contract. Na levering ontvangt u van Personal Bike Lease een verzekeringscertificaat.
Je bent als bestuurder van de fiets verantwoordelijk om de fiets steeds goed op slot te doen. Het anti-diefstal slot leveren we mee met de fiets zodat je deze steeds kan vastmaken aan een vast object (fietsrek, boom, paal, etc.) wanneer je ermee in de openbare ruimte bent. Dit is een verplichting!
Personal Bike Lease verwacht dat je je fiets steeds correct gebruikt, regelmatig reinigt, de banden oppompt en alle geldende verkeersregels volgt. Het is ten strengste verboden om de fiets op te drijven. Indien tijdens het jaarlijks onderhoud of bij inlevering aan het einde van het contract wordt vastgesteld dat de fiets werd opgedreven zullen alle kosten om de fiets terug in originele staat te brengen aan u doorgerekend worden
Dit is toegestaan, echter blijft u er in alle gevallen steeds verantwoordelijk voor.

Bijstand vraag je aan via het algemeen nummer van Personal Bike Lease: +32 (0)3 871 93 69.

Geef steeds je naam, voornaam en contractnummer door zodat de bijstand je contract kan opzoeken!

De bijstandsverlener zal trachten je fiets ter plekke te repareren. Indien dit niet mogelijk is zal de bijstandsverlener je samen met je fiets thuis afzetten. In de meeste gevallen zal het gaan om een garantiekwestie, hiervoor dien je een melding te doen van garantie. Indien de immobiliteit het gevolg is van schade volg je het proces bij schade.

Een garantiegeval meld je aan bij Service Bike via https://servicebike.be/nl/home/
De fabrieksgarantie (3 jaar) is van toepassing op de batterij, motor, drager, velg, versteller, kettingkast, slot, spaken, stuurpen, zadelpen, velglint, trapas, zadel, achterderailleur, remkabels, ketting, pedalen, buitenbanden, binnenbanden en verlichting. De framegarantie (10 jaar) is van toepassing op het frame van de fiets.
Het maandelijkse leasetarief wordt geïnd via een domiciliëringsmandaat. Het geld wordt maandelijks automatisch overgeschreven naar Personal Bike Lease.

Schade of diefstal van je fiets dien je steeds te melden via https://form.jotform.com/222192934718360. Na de aanmelding zal je verdere instructies ontvangen.

Bij diefstal dien je steeds een PV te laten opmaken bij de politie. Je moet kunnen aantonen dat de fiets op slot was met het anti-diefstal slot, was bevestigd aan een vast object en je beschikt over beide sleutels van het anti-diefstal slot.

Op ieder verzekeringsdossier is een franchise van 100 € van toepassing.
Neen, Personal Bike Lease is eigenaar van de fiets die deze aan jou ter beschikking stelt voor de duur van de leaseperiode.
Neen! Dit is ten strengste verboden zolang het leasecontract met Personal Bike Lease loopt. Indien u dit toch doet zal er een gerechtelijke procedure opgestart worden.
Indien je het contract wenst stop te zetten gedurende de looptijd zijn de algemene contractuele voorwaarden van toepassing en neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.
Je kan Personal Bike Lease steeds contacteren tijdens de kantooruren. Bij voorkeur contacteert u ons per mail op info@personalbikelease.be. U kan ons ook telefonisch contacteren op het nummer +32 (0)3 871 93 69
Hiervoor neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.
Hiervoor neemt u steeds contact op met Personal Bike Lease.
Lease je gloednieuwe fiets
Zorgeloos onderweg met de Omnium verzekering voor schade en diefstal
Jaarlijks onderhoud inbegrepen